9 super ćwiczeń, które wzniosą Waszą grę na wyższy poziom!

grupowe1.jpg

Trening czyni mistrza! Jak zatem ćwiczyć, by szybko zobaczyć efekty? Przede wszystkim z głową! Jeśli towarzyszy temu również dobra zabawa, to klucz do sukcesu, którym jest stały postęp golfowych umiejętności, macie w kieszeni. Gotowi do treningu?

 Golf&Roll nr 3 (29), wrzesień 2017.

Golf&Roll nr 3 (29), wrzesień 2017.

Adam2.jpg

Adam Mitukiewicz

Trener i członek Zarządu PGA Polska, Fully Qualified PGA Golf Professional

Adrian2.jpg

Adrian Meronk

Tour pro, najwyżej sklasyfikowany Polak w OWGR, członek PGA Polska

Matuesz1.jpg

Matuesz Gradecki

Najlepszy amator, wielokrotny mistrz Polski, członek kadry narodowej


Putting

wyćwicz większą pewność siebie na greenach.


Adam Mitukiewicz: więcej intuicji, mniej techniki

Wykonujemy uderzenie patrząc na dołek. Ćwiczenie ma na celu umożliwić ciału wykonanie swobodnego ruchu. Dajemy ciału zadanie, a ono samo na nie reaguje i wykonuje uderzenie. Dzięki temu nabieramy dobrego wyczucia strzału oraz szybciej uczymy się kontroli dystansu.

Wykonaj kilka zamachów próbnych, patrząc wyłącznie na cel i spróbuj ocenić, jaka prędkość będzie odpowiednia. Celowo możesz zrobić kilka zamachów za szybkich oraz kilka za wolnych, aby wyczuć odpowiednią prędkość. Następnie ustaw się do piłki i od razu skieruj wzrok na cel. Patrząc na dołek, myśląc o nim i koncentrując się wyłącznie na nim, spróbuj oddać ciału kontrolę, aby samo uderzyło. Najlepiej wybijać po jednej piłce do dołków na różne odległości.

Adam_1_1.jpg

Adrian Meronk: puttuj z dwoma tee

Celem ćwiczenia jest większa pewność siebie przy krótkich puttach oraz lepsze i pewniejsze przejście przez piłkę. Wbijamy dwa teesy trochę szerzej, niż szerokość piłki. Piłkę stawiamy pomiędzy nimi i uderzamy putterem w kierunku dołka. Kij powinien zatrzymać się na teesach, a piłka wpaść do dołka. Robi to wrażenie, że kij chce podążyć za piłką, lecz nie może. Po kilku takich puttach, w chwili gdy uderzymy bez teesów, będziemy czuli jak kij swobodnie przechodzi przez piłkę (tak zwane release).


Mateusz Gradecki: płaszczyzna putta

W ćwiczeniu tym chodzi o to, aby podczas downswingu nie zahaczyć wbitego w ziemię teesa. Aby ćwiczenie miało sens, cała główka teesa powinna wystawać z ziemi (jak na obrazku - wysokość dwóch/trzech monet). Pomaga to w wytrenowaniu odpowiedniej płaszczyzny uderzenia i płynnego przejścia przez piłkę. Zahaczenie teesa oznacza źle wykonane uderzenie "z góry".


Chipping

kontrola to słowo-klucz w przypadku chippingu. Kilka tricków może pomóc ci ją wypracować.


Adam Mitukiewicz: wykorzystaj bounce

Ćwiczenie, dzięki któremu uczymy się wyczucia główki kija oraz takiego release (wypuszczenie kija), aby efektywnie wykorzystać bounce wedge'a. Szczególnie polecane dla osób, których problemem jest shaft zbyt pochylony w stronę celu, co wyklucza użycie bounce i utrudnia dobry kontakt kija z piłką.
Odwracamy ręce na uchwycie, czyli prawa ręka znajduje się wyżej, lewa poniżej (dla osób praworęcznych). Na początku machaj tylko kijem i spróbuj wyczuć jego ciężar. Zwróć uwagę, jak główka kija w pewnym momencie zaczyna wyprzedzać twoje ręce. Zapamiętaj to uczucie i kiedy będziesz miał już powtarzalny kontakt z ziemią, zacznij uderzać piłki. Na początku skup się wyłącznie na ruchu i na kontakcie, później możesz spróbować celować do flagi. Następnie swoim normalnym chwytem spróbuj machać tak, aby mieć wrażenie, że kij pracuje w podobny sposób.


Adrian Meronk: chipping jedną ręką

Celem tego ćwiczenia jest udoskonalenie chippowania i lepszy kontakt z piłką. Chwyć kij prawą ręką i uderzaj piłki wokół greenu. Na początku nie celuj do dołka, tylko skup się na kontakcie z piłką. Ćwiczenie to sprawia, że kij porusza się po właściwej ścieżce i w momencie uderzenia znajduje się pod właściwym kątem.

Adrian_1_2.jpg

Mateusz Gradecki: cel pal!

Bardzo proste ćwiczenie, które polega na tym, aby piłka wylądowała w wybranym punkcie na ziemi. Ja do takiego treningu polecam ręcznik, który służy mi za cel.


Full swing

dobrze wykonany full swing to podstawa golfa. Wyeliminuj błędy i ciesz się grą!


Adam Mitukiewicz: trenuj sekwencję!

Jedno z moich ulubionych ćwiczeń, szczególnie dla początkujących i juniorów. Bardzo dobre na timing, sekwencję oraz prawidłowe przeniesienie ciężaru ciała.

1. Ustaw się, trzymając dwie stopy blisko siebie. Piłka powinna znajdować się zdecydowanie na lewo (bliżej celu).

2. Wykonaj zamach, nadal trzymając dwie stopy razem.

3. Gdy skończysz backswing, przestaw swoją lewą stopę bliżej celu i przenieś ciężar ciała na lewą stronę.

4. Uderz w piłkę z pełną prędkością, a następnie utrzymaj balans po uderzeniu.

Możesz wykonywać próbne zamachy tak, aby były rozbite na poszczególne etapy. Pełne uderzenia wykonuj płynnie i z normalną prędkością swingu. Do tego ćwiczenia niezbędna jest poprawna sekwencja i odpowiednie przeniesienie ciężaru ciała. Robiąc to poprawnie, zyskasz większą prędkość główki kija.


Adrian Meronk: swing z ręcznikiem

Celem tego ćwiczenia jest równoczesne zaangażowanie tułowia i rąk podczas swingu. Wkładamy ręcznik równomiernie pod pachy i staramy się uderzyć połową swingu tak, aby ręcznik cały czas znajdował się między tułowiem, a rękami. Jeśli nam wypadnie, oznacza to, że używamy samych rąk podczas swingu.


Mateusz Gradecki: kontroluj draw i fade

Do tego ćwiczenia potrzebny jest nam allignment stick lub stary shaft. To doskonały trening na kontrolę uderzeń draw i fade. Ustawiamy patyk w prostej linii pomiędzy piłką, a flagą na odległość około 2 metrów przed piłką w stronę celu. Przy draw celem jest uderzyć piłkę na prawo od patyka, aby później piłka wróciła do celu z rotacją do lewej strony. Postępujemy dokładnie w ten sam sposób przy fade, tylko dla drugiej strony. Używam tego ćwiczenia podczas każdego treningu.

Mateusz_3_2_opcja1.jpg

Golf&Roll 3 (29) / 2017, www.golfandroll.pl 💣 

Fot. Strzały na fairway’u ❤️

Comment